Výlety 2015

ZR kolem přehrady
29.12.2015

dsc_6401.jpgDo Žďár opět přijela Eva s Šadunkou a tak jdeme s holkama na výlet. Připojuje se i Martina s Bastíkem. Já tentokrát beru Asalku s Aminkou. Šadunce bere zimní obleček, protože panička jí ještě nestihla koupit a přece jen je venku docela zima. Od Martiny vyrážíme k přehradě. Bastík se Šadunkou jsou na volno a ta si našla nějakou zdechlinu, ke které se pořád vracela. Takže musela taky na vodítko. Prošli jsme ještě kolem pár rybníků a kolem přehrady jsme se vrátili zpět. Ještě jsme se zastavili na louce u Zelené hory, kde se Bastík se Šadunkou vyběhali ještě s jedním pesanem. Naše holky to vše sledovaly, ale já si je netroufám pouštět, takže naše vylítání se konalo až doma v bezpečí na zahradě.

Vánoční vycházky kolem Vatína
24.-25.12.2015

dsc_6274.jpgKrásné počasí trvá a tak dny vánočního volna využíváme k delším procházkám kolem Vatína. Na Štědrý den vyrážím s Gebčou a Amčou kolem T.O. Blesku, místních chat a rybníků k bývalému lomu, který je dnes již hodně zarostlý. Jako děti jsme zde trávili hodně času, nechyběly táboráky a společenské aktivity. Dnešní děti toto ale nic neříká a tak ani nikdo neřeší, že vše chátrá. Kolem včelích úlů se blížíme k "jamské cestě", zde jdeme ještě kousek k dráze a pak už se vracíme zpět k Vatínu.
dsc_6374.jpgDalší den vyrážíme na druhou stranu, opět ve stejné sestavě. Přes hřiště míříme k novým i starým rybníkům. Cesta u rybníků je blátivá, tak jdeme raději kolem lesa, jenže cesta jaksi skončila, takže musíme přes pole. No asi zlatá blátivá cesta oproti tomuto. Boty mám nabalené, holky tlapky také a protestují, že tudy nepůjdou. Takže raději míříme do lesa a krajem se dostáváme na další blátivou cestu. Přes silnici jdeme kolem dalšího rybníka Jatelu a pak už míříme kolem dráhy domu. Amča bojuje se svým strachem z vlaku, když nás jeden míjí. Pevně ji musím svírat v náručí, aby neplašila, ale zvládá to.

Fotogalerie:
24.12. k lomu
ZDE
25.12. k rybníkům ZDE

Předvánoční výlet
Hamry - Peperek - Vápenice
23.12.2015

dsc_6193.jpgVyužíváme pěkného počasí - spíše jarního než zimního a vyrážíme na další výlet. Jedu s Gebčou a Amčou a bereme Martinu s Bastíkem. Přesouváme se do Hamrů a doufáme, že se okruhem vrátíme zase zpět k autu. Prvním zastavením je socha mamuta od Michala Olšiaka, pak po lávce přes potůček, která byl namrzlá a bez zábradlí byl docela náročný "kouzavý" přechod, ale nevykoupali jsme se! Dále míjíme Rozštípenou skálu, přes louku a kus Hamrů se dostáváme Na Konec světa (hranice Čech a Moravy). Následuje výšlap na vrchol Peperek, kde s naději krásného výhledu šplháme až na vršek, výhled se ale nekoná, protože je vše zarostlé křovím. Poslední zastávkou by mělo být jezero Vápenice, ke kterému jsme po delší chůzi také došli. Teď už jen najít tu pravou neznačenou cestu zpět do Hamrů. To se nám také daří a vracíme se úspěšně k autu.

Fotogalerie ZDE

Procházka s Ami a Elzou (RR)
Vatín 25.10.2015

dsc_6089.jpgMáme novou kamarádku rhodézského ridgebacka Elzu a tak jsme vyrazily na podzimní procházku. S Aminkou jsme Elzu a její paničky vyzvedly u nich doma. Výlet jsme spojily s procházkou po lese, zda třeba najdeme nějakou tu houbu. Ve foťáku mi začala docházet baterka, takže jsme toho moc nenafotila, jen malé střípky, než se foťák vybil úplně. Kochaly jsme se krásnou podzimní přírodou plnou barev. Aminka i Elza byly hodné a tak jsme si procházku náramně užily.

KV Louisianských leopardích psů
Podmitrov 4.10.2015

dsc_6045.jpgTaké letos jsem jela fandit Ivaně s Flo na KV leopardů do nedalekého Podmitrova. Na výlet jsem vzala i Aminku. Sraz jsme měly ve Strážku a na místo jsme dojížděly společně. Po příjezdu jsme šly na malou procházku a pak jsem již sledovala leopardy v kruhu přes hledáček foťáku. Flo se moc pěkně předvedla, ale bohužel dle pana rozhodčího to stačilo pouze na V3. Po posuzování byla pauza, tak jsme šly na oběd. Flo čekala ještě bonitace v kruhu a následné předvedení poslušnosti, což bylo trošku složitější, protože její páníček zde nebyl a tak to bylo na náhradní paničce Ivaně, se kterou poslušnost i tak zvládla! Tak teď už jen rozlučka a jedeme domů.

ZOO Dvůr Králové nad Labem
& Böhmův betlém Kuks
28.9.2015

dsc_5469.jpgLetos již podruhé míříme do ZOO ve Dvoře Královém. Cestou nás potkala docela dlouhá kolona, stáli jsme zrovna u originální reklamy na likvidaci vozidel - viz fotogalerie. V ZOO už bylo docela hodně lidí, vystáli jsme dlouhou frontu k pokladnám, pak už vše bylo na pohodu. U vstupu nás přivítala paní, která si nás pamatuje již poněkolikáté. Rovnou nás navádí na vstup mimo turnikety, aby pesani v klidu prošli. Gebča celou dobu pěkně zlobila, na vodítku tahala nebo naopak odmítala jít dál, ostatní si procházku užívali. Amča byla občas nervozní z davu lidí, ale vše zvládla na jedničku. Bahča s Asalkou již tradičně lezli ke všem výběhům, aby viděli z nejlepších míst na zvířátka. Ve Dvoře se vždy Bahča těší na "souboj" u lvů, ale zde nás čekalo překvapení - lvi jsou přestěhováni jinam, takže přišlo trochu zklamání. Na druhou stranu nový lví výběh je moc hezký, jen jsme měli trochu strach, že výběhy z kopce by mohly být pro lvy snadnou překážkou, tak jsme se moc se psy nezdržovali. Stačilo když v bývalém výběhu si lvi dělali z našich psů kořist, tam byli ale v naší úrovni a ne nad námi. Na závěr jsme si dali ještě oběd U lemurů, kde byl taky pěkný nával. Pesani byli ale už docela utahaní tak oběd proleželi.
dsc_5680.jpgCestou domů jsme se stavili ještě na Kuksu podívat se na Böhmův betlém, který je v chátrajícím stavu. My jsme zde ještě nebyli, tak aby jsme ho ještě vůbec mohli vidět. Už jsme byli ale docela utahaní, tak jsme neprošli celou stezku, ale jen část. Pro neznalé jde o sochy vytesané ve skalách v lese. Bohužel opravdu je neudržovaný, sochy jsou porostlé mechem a také s upadanými částmi, takže občas nejde poznat o co vlastně jde. Hlavní část - přímo betlém prochází rekonstrukcí, tak je to o něco lepší. Pak už jsme šli zpět a trochu jsme litovali, že jsme raději nezašli na zrekonstruovaný hospital Kuks. No tak někdy příště.

Catahoula - Mitrov
26.9.2015

dsc_5260.jpgV nedalekém Mitrově se konali závody Lousianských leopardích psů (Catahoula) v dobytkářských disciplínách. Vzala jsem Aminku a jely jsme se na akci podívat. Přijeli také chatařky Jana, Ilona a Petra. Holky nechali své pejsky - portugalské podengy na chatě. Popravdě musím říct, že jsem byla z disciplín trochu zklamaná. Představovala jsem si to tak nějak jinak. Uprostřed arény stálo stádo býčků, kolem bylo pár koní s jezdci. Psi byli vypouštěni ze startovní čáry a měli za úkol držet stádo pohromadě. Jenže jak se nějaký býček trochu pohnul, tak ho hned koňáci zaháněli zpět ke stádu. Psi tak běhali (někteří pomateně) kolem stojícího stáda, někteří si zaštěkali, ale většina jich svůj úkol vzdala, protože je prostě stojící stádo nezajímalo. Byly zde ještě farmářské trhy, ale stánků se moc nezúčastnilo. Stavily jsme se ještě na oběd v místní restauraci a pak jsme se rozloučily a já jela domů a holky na chatu.

Košumberk
12.8.2015

dsc_4442.jpgVyrazili jsme s Mirkem za Evou, která je v rehabilitačním středisku v Košumberku, které se nachází přímo pod zříceninou hradu. Evu jsme vyvezli po areálu a na hrad jsem vyrazila jen sama, protože je to strmý kopec, který by Eva na vozíčku nezvládla. Stihla jsem to na poslední chvíli, protože už za čtvrt hodiny se brána zavírá. Rychle jsem tedy zříceninu prošla, vyfotila vč. krásných výhledů a kolem obory s jeleny jsem se vrátila za Evou a Mirkem. Zde jsme chvíli poseděli, navštívili místní cukrárnu a pak už jeli domů. Další návštěvu už jsme Evu vzali na el.vozíčku pod hrad na bramborák a vždy, když jsme tam jeli jsme ji provezli po areálu, který je dost velký a moc pěkný.

MČR v balónovém létání - Radešín, Rokytno
8.8.2015

dsc_4353.jpgTento týden se nám nad zahradou objevovalo spoustu horkovzdušných balónů, tak jsme zjistili, že se opět koná Mistrovství ČR v balónovém létání v nedalekém Radešíně. V sobotu jsme tedy ráno vyrazili do Radešína podívat se na start těchto krasavců. To jsme ale nestihli a když jsme byli v Radešíně tak balóny již byly na obloze. Vydali jsme se tedy autem stejným směrem a na Rokytně jsme je "chytli" v takovém jakoby mezipřistání. Měli jsme s sebou i Bahču a Amču a oba dva také na tyto obry se zájmem koukali. Dál už jsme nepokračovali a jeli zpět domů. Byla to krásná podívaná. Druhý den jsme jeli opět do Radešína, bohužel z důvodu velkého větru byly lety zrušené, takže už jsme se nepokochali.

Fotogalerie:
Balóny nad zahradou 7.8. - ZDE
Bal
óny Radešín, Rokytno 8.8. - ZDE

Lipnice nad Sázavou
1.8.2015

dsc_4126.jpgTentokrát nás na výlet vzali Marina s Luďou a Bastíkem. Vzala jsem opět nejmladší část smečky - Amču a Gebču. Na koleni mi nechyběla opět ortéza, abych nenamáhala zraněné koleno. Autem jsme dojeli do Lipnice a zaparkovali na náměstí. Cílem dnešní trasy byly jezírka s vytesanými útvary - oko, ucho a ústa. Jako první jsme našli Bretschneiderovo ucho, pak jsme delší procházkou s krásným výhledem na hrad dorazili k Zlatým vočím. Zde jsme se rozhodli, že vyrazíme ještě k dalšímu prvku - Hlava XXII. - také socha v okolí. Největší perličkou bylo najít cestou zpět (jak jinak než zkratkou) Ústa pravdy. Moje koleno dostalo pěkně zabrat, když jsme se prodírali kopcovitým lesem. Ale nakonec i "zkratka" vedla k cíli k ústům jsme dorazili. V místní hospůdce jsme se posilnili a vyrazili jsme ještě na hrad Lipnice. Míjeli jsme památník Jaroslava Haška, ale se smečkou psů jsme dovnitř nešli. Když jsme se došplhali k hradu, tak přijela kolona svatebčanů a nádvoří se pro veřejnost zavřelo. Tak jsme si prohlídli hrad jen zvenčí a přesunuli se zpět k autu. Cestou jsme se stavili ještě v cukrárně na zmrzlinu a zákusek. Děkuji za krásný výlet!

Žďár - Vápenice
30.7.2015

dsc_4059.jpgDo Žďáru přijela na návštěvu faraonka Chadya s paničkou Evou a tak jsme vzali ještě Martinu s Bastíkem a vyrazili jsme na výlet. Já jsem vzala Gebču s Amčou a výlet jsem absolvovala s ortézou (po výstavě v Kolesách mám natrhlý vaz v koleni). Šli jsme kolem řeky, kde se Bastík s Šadunkou vyběhali. Šadunka se pak rozhodla zlobit a trochu nám poodběhla. Chvilkama jsme ji slyšeli někde štěkat, chvilkama ani to ne. Pak prozkoumala kukuřičné pole a když se řádně vylítala, nechala se odchytit. Procházku pak už absolvovala na vodítku :) Bastík nezdrhá, takže si šel sám. Já na volno nepouštím, takže holky si to špacírovali na vodítkách celou cestu. Prošli jsme kolem mamlase k Vápenici a pak druhou stranou zpět do Žďáru. V řece se pak pesani trochu zchladili, Šadunka omyla bahno, které nasbírala skokem do nějakého příkopu, tak aby mohla vůbec do auta :)

ZOO Jihlava
10.6.2015

dsc_2965.jpgLetošní druhá návštěva ZOO - tentokrát Jihlava. Bohužel psům je vstup zakázán, tak jsem vyrazila s Kunešovýma. Eva skrz své zdravotní problémy absolvovala procházku na vozíčku a Mirek se u toho občas pěkně zapotil, když tlačil do kopečka :) Trochu jsme taky zápasili s plošinou pro vozíčkáře, ale vše jsme zvládli. U pštrosů jsme si říkali, zda mají vajíčka pravá, nebo imitace a v zápětí jsme měli jasno - jsou pravá, pštrosice snesla jedno přímo před námi. Musím říct, že to byla pěkná řacha z té výšky, ale vajíčko je asi pevné a přežilo to! Prošli jsme také nový asijský pavilon a také jen zvenčí sledovali stavbu tropického pavilonu, který ještě není otevřen. Pak už jen zbývalo vytlačit Evu zpět do kopečka k východu.

Výstava basenji - Podmitrov
6.6.2015

dsc_2916.jpgV nedalekém Podmitrově se koná spousta psích akcí, tento víkend patřil basenjíkům. Ti jsou nám blízcí a máme zde pár přátel, tak jsme se jely s Aminkou podívat na jejich výstavu. Bylo strašné horko, tak se Aminka rozhodla trávit čas v řece. Všude jen hledala cestu k vodě a brouzdala sem a tam. Taky jsem se trošku namočila a bylo to příjemné ochlazení. Z výstavy jsme toho moc nezhlédly, protože opravdu bylo vedro, tak jsme se jen trochu prošly a pak jely zase domů.

Bledule - Ransko
21.3.2015

dsc_2119.jpgTaké letos jsme vyrazili na rozkvetlé lány bledulí do Ranska. Vloni jsme místo nemohli najít, ale teď jsme jeli na jisto. Dokonce s námi vyrazila i máma, takže to byl takový rodinný výlet. Po pár set metrech jsme dorazili přímo do centra kvetoucích lánů. No je to prostě nádhera. Kousek jsme se ještě prošli a všude kolem i v lesích jsou bledule jedna vedle druhé. Nechybělo samozřejmě focení jak kytiček tak našich pesanů, kteří moc nechápou na co to všichni koukáme. Aminka celou cestu pěkně zlobila, já jsem měla ruce vytahaný, ale Amča byla spokojená, že je na procházce.

ZOO Dvůr Králové nad Labem
1.1.2015

dsc_1768.jpgPrvní den letošního roku jsme zahájili výletem do ZOO ve Dvoře Královém. Využili jsme také akci ZOO, kdy byl vstup za 15,- Kč! Takže jsme s tátou vzali celou smečku a vyrazili na cestu. Hned na parkovišti jsme budili zájem kolemjdoucích, když jsme smečku oblékali do zimních bund. Chvilku nám to trvalo, páč pesani už chtěli na procházku a my je zdržovali nějakým oblíkáním. Gebča jako vždy spustila svůj nedočkavý štěkot, takže ti co nás neviděli, tak aspoň slyšeli! Po chvilce byl klid a u vstupu už nás vítala paní, že nás ráda opět vidí. Ami trochu u vstupu panikařila, protože tam byl větší shluk lidí a do toho vstupní otočné turnikety. Ale vše se musí naučit a i přes návrh paní u vstupu, že nás pustí mimo turniket jsme tím (jak by nazvala Aminka "strašákem") prošli. Trochu nás překvapila ledovka. Chvílemi jsem si připadala jak na závodech psích spřežení, jen sáně nám chyběli. Když smečka zabrala, tak jsme si tak klouzali v závěsu. Jinak celá zoo byla ještě vánočně laděná, všude byli ozdobené stromky většinou sušeným ovocem, po cestách jsme se mohli ohřát u ohniště, které bylo na několika místech. Nechyběl ani svařák, no prostě nádhera. Zvířata se chodili dívat na naši smečku, čehož využívali přítomní návštěvníci - fotografové. Samozřejmě jsme došli až na konec zoo ke lvům, kteří nás opět asi chtěli ulovit, ale Bahča holky chránil co jen to šlo a "postavil se lvům do cesty" a výhružně je proštěkal. Toto jsou chvíle, kdy ve mně dělící sklo nebudí moc důvěry, když vidím ty obří lvy, jak se naše pejsky mlsně dívají, takže je čas jít zpět. K odpoledni už se začíná i ochlazovat a pesani se začínají lehce třást zimou. Je tedy čas naši návštěvu zoo ukončit a jet domů.