Výlety 2016

Zámek a hřebčín Slatiňany
29.8.2016

dsc_8854.jpgDalší spojení příjemného s užitečným. Koncem srpna čekalo Asalku plánované vyšetření v Pardubicích. Vše proběhlo v pořádku a cestou zpět jsme se stavili na zámek ve Slatiňanech. Zámek je součástí hřebčínu (či opačně?). Zámek byl zavřený, ale zahrady přístupné. Moc jsme toho nenachodili, protože s námi byl i důchodce Bahča, který dlouhé procházky již neujde. Prošli jsme tedy nejbližší okolí zámku a pak šup zpátky k autu a domů.

Fotogalerie zde: http://pharaoh.rajce.idnes.cz/Zamek_a_hrebcin_Slatinany_29.8.16/

Zřícenina hradu Lichnice, zámek Žleby, zámek Kačina
30.7.2016

dsc_8123.jpgPříjemné s užitečným jsme spojili na konci července. Povinností byla návštěva Kolína, kde se konala schůze pořadatelů závodů k přidělení termínů na rok 2017. Schůze se konala až odpoledne, tak jsme ráno vyrazili na vyhlídkovou jízdu. Cílem byl zámek Žleby. Cestou na nás z dálky vykukovala zřícenina hradu Lichnice, tak jsme si ji šli prohlédnout. Byla tam i průvodkyně, tak jsme to měli i s povídkou. Poté jsme dorazili k plánovanému cíli - zámku Žleby. dsc_8157.jpgByly zde davy turistů a také zaplněná parkoviště. Místečko jsme nakonec našli. Konal se zde jarmark, takže proto bylo všude plno lidí. Zámek je nádherný, i když jsme zavítali pouze na jedno volně přístupné nádvoří, byl to pěkný zážitek. Spousta dobových kostýmu, všichni velmi milí a vstřícní. Naši pesani opět budili zájmy jak návštěvníků, tak místních účastníků programu. Čas nás ale tlačil, tak jsme museli jet dále.
dsc_8257.jpgV Kolíně již začínala schůze, probralo se vše důležité a po schůzi jsme hned razili domů. Ještě jsme se stavili na zámku Kačina, který nás uchvátil svojí velikostí. Trochu jsme se prošli a pak už hurá domů.

Fotogalerie zde: http://pharaoh.rajce.idnes.cz/Zricenina_hradu_Lichnice%2C_zamek_Zleby%2C_zamek_Kacina_30.7.2016/

Písečný svět Lednice (Michal Olšiak)
Pálava
5.7.2016

dsc_7798.jpgZačátek letních prázdnin je zde a my se vydáváme na cestu do Lednice, kde jsou písečné sochy od Michala Olšiaka. Tato výstava je zde již několikátým rokem, vždy na jiné téma, ale nikdy jsme se tam nepodívali. Vzali jsme to vyhlídkovou trasou přes Pálavu a Mikulov. Je to takové "pohlazení na duši". Věděli jsme, že v Lednici je kámoška Jíťa, která kempuje na chrtí dostihové dráze, která je hned vedle soch. Udělali jsme jí tedy malé překvápko a dali jí vědět až na místě. Společně jsme poseděli a pak vyrazili na sochy. No je to prostě nádhera. Musí to dát spoustu práce, od navezení písku, jeho zhutnění, poté samotné sochání a nakonec čas a počasí zahrají svoji roli a na podzim ze soch zbude jen hromada písku. Letos bylo téma Česká historie a klobouk dolů, byla to nádhera.
dsc_7941.jpgCestu domů jsme volili opět výletní, projeli jsme Mikulov vyhlídkovou trasou kolem zámku. Pak jsme se stavili na obědě pod pálavskými vrchy. Nechyběl ani výšlap, abych udělala alespoň pár fotek úžasné krajiny. Celá smečka padla únavou a tak jsme pak už jen pokračovali domů.

Fotogalerie zde: http://pharaoh.rajce.idnes.cz/Pisecni_svet_Lednice%2C_zamek_Mikulov%2C_Palava_5.7.2016/

RS Nesměř
5.6.2016

dsc_7426.jpgRychlý neplánovaný výlet na poslední chvíli. V sobotu 4.6. se konala klubová výstava KFP v Náměšti nad Oslavou. Jelikož nás za pár dní čeká sraz adoptovaných chrtů nedaleko Náměště v LTD Jiska, rozhodly jsme se zajet podívat na místo, kde se akce koná. Stručnými slovy nás čekalo hrůzné zděšení. Příjezd k areálu byl strmý sjezd lesní úzkou cestou a po překonání tohoto terénního sjezdu bylo další nemilé překvapení a to samotný areál - jedním slovem hrůza. Začala tedy rychlo akce - nakontaktování pana Laciny, hlavního organizátora srazu adoptovaných chrtů, že akce zde je nereálná. Co ale teď, sraz je již příští týden a přihlášených nějakých 150 lidí. Sedli jsme tedy k internetu a začali hledat jiný areál. Štěstí stálo při nás a objevila jsem areál - Rekreační středisko Nesměř, který byl asi 30 km od původního místa a shodou náhod tento jediný víkend neměli obsazeno z důvodu své soukromé akce. Aby vše dsc_7420.jpgbylo v pořádku, domluvili jsme se s panem majitelem, že hned dorazíme a areál projdeme, zda by byl vhodný pro tuto akci. Spadl mi kámen ze srdce, když po příjezdu sice úzkou silnici, ale normálně sjízdnou, se před námi objevil areál RS Nesměř. S původním plánem se to nedalo srovnat, areál pěkný, čistý, okolí udržované a navíc překrásná příroda. Panu majiteli patří obrovský dík, že akci zde umožnil, prakticky zde dne na den vše zařídil, vč. sestavení jídla  podle původních požadavků. Nebýt naší nehlášené návštěvy původního místa konání by akce asi skončila fiaskem, takto to byla úžasná akce, kterou si všichni užili .... a příští rok na shledanou opět zde!

Fotogalerie zde: http://pharaoh.rajce.idnes.cz/RS_Nesmer_5.6.2016/

Bledule - Ransko
25.3.2016

dsc_6994.jpgJiž tradičně na jaře touto dobou vyrážíme na místa s plošným výskytem bledule jarní. Tentokrát jsem vzala jen Aminku. Lokalita se nachází u Ždírce nad Doubravou. Vyrazily jsme brzy ráno, abychom se vyhnuly davu turistů. To se podařilo, ale sami jsme nebyly, po příjezdu už zde bylo pár aut. První bledule nás vítaly po pár krocích a s každým krokem přibývaly. Procházku jsme ještě protáhly k rozcestí Na Javorce a pak stejnou cestou zpět k autu. Aminka byla šikovná a zvládla i narůstající "provoz" turistů.

Fotogalerie zde: http://pharaoh.rajce.idnes.cz/Bledule_-_Ransko_25.3.16/

Mandloňová stezka Hustopeče u Brna
19.3.2016

dsc_6915.jpgPo delší době jsme vyrazili na vzdálenější výlet. Cílem byly Hustopeče, kde každoročně touto dobou vykvétají mandloně. Zajímavostí je, že v dřívějších dobách byla ČR soběstačná v pěstování mandlí pro svoji potřebu. Později se začaly mandle dovážet a zde zůstaly poslední sady. Cestu jsme zahájili na náměstí, kde byly také trhy. Poté jsme vyrazili na mandloňovou stezku. Teda pěkně jsme se protáhli, protože jsme lezli snad na největší kopec v okolí a byli jsme rádi, že není žádné teplé počasí. Výstup stál ale za to. Na vrcholku byl krásný sad v plném rozkvětu. Je zde i rozhledna, tak jsem si vystála dlouhou frontu a opět jsem nelitovala - rozhled byl krásný. Stezka pokračovala ještě dále, ale Bahča už by toto neušel, takže jsme šli stejnou cestou zpět na náměstí.

Fotogalerie zde: http://pharaoh.rajce.idnes.cz/Hustopece_-_mandlonova_stezka_19.3.2016/

Procházky kolem Vatína
2016

dsc_6659.jpgV roce 2016 jsme hodně vycházek věnovali nejbližšímu okolí. Jelikož nebyl čas na průběžné aktualizace, přidávám odkazy na fotogalerie. Ne vždy jsme s sebou měli foťák. Ve většině případů mi společnost dělaly Gebča s Aminkou, občas s námi vyrazil i táta. Bahčovi už moc neslouží nožičky, tak na delší procházky už nechodí. Asalka měla také zdravotní problémy, takže ta chodí jen na procházky kratší. Občas jsme vyrazili na výlet za Martinou a Bastíkem - většinou na procházky kolem Žďáru.

Náhledy fotografií ze složky www.pharaoh.rajce.net